Pharmamarketeer
WTF is open-source marketing mix modeling?

WTF is open-source marketing mix modeling?

WTF is open-source marketing mix modeling?

Het verbeteren van media mix modeling (MMM) is een topprioriteit voor Amerikaanse marketeers, volgens een 2024-onderzoek van eMarketer. Maar liefst 61% geeft aan dat ze werken aan het “beter en/of sneller” maken van MMM.

Veel van deze inspanningen zijn gericht op het benutten van AI, met grote spelers uit de advertentie-industrie – zoals Amazon, Google en Meta – die open-sourceprojecten ondersteunen om de adoptie van AI-gedreven MMM te versnellen. Vorige maand lanceerde Google bijvoorbeeld Meridian, een nieuw open-source marketing mix model (MMM) dat marketeers helpt om de prestaties van media-investeringen te meten.

Toch rijst de vraag of deze open-source initiatieven daadwerkelijk een doorbraak betekenen, of dat ze vooral dienen als een nieuw instrument waarmee techreuzen marketingbudgetten verder naar zich toe trekken – dit keer onder het mom van verbeterde privacybescherming.

Dit roept een fundamentele vraag op: wat betekent MMM in het digitale tijdperk, waarin open-source oplossingen steeds belangrijker worden, van LLM’s tot AI-agents en andere toepassingen?

[…]

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)