Pharmamarketeer
Warm je publiek op met de juiste bereiding van je content

Warm je publiek op met de juiste bereiding van je content

Warm je publiek op met de juiste bereiding van je content

Dat goede contentmarketing geen windeieren legt, is bekend. Maar besef je wel dat dit alleen lukt met de juiste bereidingswijze? Ben je te ongeduldig? Dan is je publiek nog lauw en happen ze niet toe. Te weinig focus en aandacht? Dan moet je ‘t misschien met restjes doen. Warm je publiek op met de juiste temperatuur en je vindt geen hond in de pot.

Vijf culinaire content-tips 👌

Het is duidelijk dat de kracht van content groot is, maar dat er wel gigantisch veel factoren van invloed zijn op het succes en het effect van je content-inspanningen. Hierbij vijf tips om het vuurtje van je klant flink op te stoken.

1. Zien eten, doet eten

Deel regelmatig reviews van klanten en gebruik klantverhalen in je content. Ook met foto’s of video’s van sessies met je klanten kun je je publiek mee verlekkeren en je op hun shortlist komt te staan.

2. Draai niet om de hete brij heen

Wees niet te vaag of gebruik geen ingewikkelde vaktermen waar je publiek weinig van kan bakken. Deel je visie, beken kleur en vertel duidelijk hoe en wanneer ze met jou kunnen samenwerken.

3. Bind soms de kat op het spek

Creëer content waarmee je je publiek zo sterk mee in verleiding brengt dat ze je aanbod niet kunnen weerstaan. Gebruik nudging als subtiele duwtjes in de rug van je potentiële klanten. Blijf natuurlijk wel integer en oprecht.

4. Zorg voor boter bij de vis

Wees duidelijk over hoe mensen je aanbod kunnen kopen. Deel een link naar een betaalpagina zonder poespas waar je ze direct kunnen afrekenen of een online plek waar ze direct een afspraak kunnen inplannen.

5. Doe niet voor spek en bonen mee

Kijk uit dat je niet het doel en de middelen door elkaar haalt. Content maken is het middel, klanten krijgen is het doel. Kijk dus regelmatig hoe je content het doet en of het wel leads of klanten oplevert.

[…]
Medhc-fases-banner
Advertentie(s)