Les Binet en Peter Field presenteren deze maand hun derde publicatie over marketingeffectiviteit. Hun boodschap is alarmerend. Door digitalisering zijn marketeers steeds meer gaan besteden aan activatie en minder aan merkbouw. Het belang van branding nam echter toe, waardoor de effectiviteit van campagnes afneemt en de groei van merken in gevaar komt. Merken moeten daarom meer balans aanbrengen in hun activiteiten en budgetten: dit betekent meer branding en minder activatie.
Ook interessant voor je
Maak je blogstrategie toekomstbestendig: 3 trends om op in te spelen
Maak je blogstrategie toekomstbestendig: 3 trends om op in te spelen Heeft je website een blog- of een nieuwssectie? Dan heb je waarschijnlijk een aantal vaste gewoontes om die sectie te vullen met waardevolle content...
3 x gelezen
Social Media Marketing voorbij het Algoritme
Social Media Marketing voorbij het Algoritme De verleiding om virale hits op sociale media na te jagen is groot. Het idee dat één post miljoenen views kan opleveren en je merk in één klap naar de top brengt, klinkt...
1 x gelezen
Helft marketingleiders overdonderd door AI-mogelijkheden
Helft marketingleiders overdonderd door AI-mogelijkheden Marketingleiders willen meer gebruikmaken van AI, maar weten nog niet altijd hoe. Kunstmatige intelligentie (AI) biedt veel mogelijkheden, en het worden er steeds...
2 x gelezen
Reageer