Pharmamarketeer
Retargeting op LinkedIn

Voorkom dat je verdrinkt in een data-analyse [5 tips]

Data-analyse

In de afgelopen jaren is er steeds meer nadruk komen te liggen op het verzamelen en analyseren van data. Met alle data die ruim voorhanden zijn, kun je je afvragen of marketeers het zich nog wel kunnen veroorloven om geen gebruik te maken data-analyse. Maar je raakt met al die cijfers al snel het overzicht kwijt. Wat kun je daartegen doen?

Als marketeer hangt je succes vaak af van de kleinste details in de totale klantreis. Het kennen van de consument van je product of dienst is de basis van je werk. De data die je nodig hebt om gericht te werk te gaan is doorgaans ruim voorhanden. Als je eenmaal de tools in huis hebt, is het uitvoeren van een goede analyse een kwestie van het combineren van de juiste data en daarmee een analyse draaien.

Maar marketeers zijn vaak terughoudend als het gaat om data-analyse. De drempel om te starten lijkt vaak hoger dan deze daadwerkelijk is. De crux zit hem in hoe je uit die analyses op een heldere manier inzichten haalt waar je vervolgens acties op kunt ondernemen. Want een analyse kan interessante cijfers opleveren, maar als je daarna alsnog naar een onduidelijke grafiek moet kijken en op basis daarvan je beslissingen moet maken, schiet je er nog niet veel mee op.

5 tips die helpen bij het trekken van conclusies uit een data-analyse

 

 

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)