Pharmamarketeer

Proton wordt alternatief voor Google-diensten

Het Zwitserse technologiebedrijf Proton voert een nieuwe abonnementsstructuur in en geeft zijn diensten een nieuw design. Het lijkt Google Workspace, maar dan privacyvriendelijk.

Acht jaar geleden werd Protonmail gelanceerd als een privacyvriendelijk alternatief voor Gmail. Sindsdien voegde CEO Andy Yen drie diensten toe: Calendar, Drive en een VPN en zette de fundamenten neer voor een softwaresuite die deels vergelijkbaar is met die van Google. Het verschil: bij Proton moet je betalen voor gebruik en worden persoonsgegevens niet vastgelegd.

Eerder deze week zette de organisatie weer een stap in de professionalisering van zijn diensten. Een nieuw grafisch design brengt de vier diensten bij elkaar. Als gebruiker klik je moeiteloos van de ene naar de andere dienst. Nieuwe abonnementen vergroten de beschikbare capaciteit.

Terloops werd er ook een rebranding doorgevoerd. ‘Proton’ is nu de stamnaam, niet meer het oerproduct Protonmail.

Belangstellenden kunnen de producten gratis gebruiken, ook het VPN, maar met beperkingen. Voor meer capaciteit moet de portemonnee worden getrokken.

 

 

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)