Pharmamarketeer
Jongeren beter begrijpen & bereiken? 5 inzichten

Jongeren beter begrijpen & bereiken? 5 inzichten

Jongeren beter begrijpen & bereiken? 5 inzichten

Wat doen media en de digitale cultuur met kinderen en jongeren? En hoe kunnen marketing- en communicatieprofessionals jongeren bereiken en daarnaast rekening houden met de schaduwzijde?

1. Zorg ervoor dat jongeren zich aangesproken voelen

“Wat doen jullie als jullie advertenties krijgen op jullie telefoon?” was de vraag aan het jongerenpanel dat aanwezig was. Wat bleek? Gelijk doorscrollen, wegklikken of de telefoon zelfs even wegleggen als ze reclame of advertenties zien die ze niet aanspreken. Wanneer voelen jongeren zich wel aangesproken?

Een van de tips uit het expertpanel is dat een campagne of advertentie moet aansluiten bij de daadwerkelijke identiteit van een bedrijf. Jongeren groeien op in een grotere diversiteit. Ze zien veel online en zijn zich daarom ook bewust van diversiteit. Stephanie van Eer van Zapp: “Verschillende type mensen op een poster zetten is niet voldoende als de poster wordt gemaakt door dezelfde type mensen. Daarnaast voel ik me pas aangesproken als ik verschillende aspecten van mezelf terugzie. Ik ben niet alleen mijn uiterlijk.”

2. Zet de juiste middelen en PR in om je doelgroep minstens 7x te bereiken

Mike Hendrixen van Vertigo 6 geeft tips over do’s en don’ts in het gebruik van kanalen voor jongeren. “Om top of mind te komen bij je doelgroep moet je ze minstens 7x keer bereiken.”, aldus Mike.

Mike Hendrixen van Vertigo 6 geeft tips over do’s en don’ts in het gebruik van kanalen voor jongeren. “Om top of mind te komen bij je doelgroep moet je ze minstens 7x keer bereiken.”, aldus Mike.

Wat werkt is:

  • Short video
  • Gaming
  • Digitale borden op straat

Hou er daarnaast rekening mee dat jongeren zoeken in TikTok, Pinterest en Bing. Google is niet altijd meer het startpunt.

3. Zet influencers in

“Influencer is een vies woord. Het is een mooie wereld, maar je ziet niet wat erachter zit. Maar als je wilt communiceren met jongeren kun je niet om influencers heen.”, zegt Mike.

Wel is het van belang dat je duidelijk maakt dat het om gesponsorde content gaat, zodat jongeren dit kunnen herkennen als commerciële boodschap.

[…]
Medhc-fases-banner
Advertentie(s)