Pharmamarketeer

Aan de slag met adverteren op Tiktok: Zo doe je dat

Aan de slag met adverteren op Tiktok: Zo doe je dat

TikTok staat bekend om zijn inmiddels virale filmpjes met dansjes en soundtracks die bij een groot publiek bekend zijn. Naast dat je organisch een groot bereik kunt opbouwen zijn er in Nederland inmiddels ook al 5,5 miljoen mensen te bereiken (18+) via het advertentieplatform van TikTok.

De beste tip voor adverteren op TikTok

“Don’t make ads. Make TikToks!” Dat was een van de belangrijkste punten die werden meegegeven tijdens het event. Maak dus geen TikTok waarbij je duidelijk ziet dat het advertenties zijn. Creëer bewust advertenties die lijken op normale TikTok’s. Zoals eerder aangegeven moet promotie op TikTok niet “gemaakt” overkomen. Waar je bij Facebook en Instagram prima kunt adverteren met branding video’s en video’s die puur over het product gaan, sla je bij TikTok de plank mis. Iemand die je product gebruikt, een eerlijke review geeft, een dansje doet of iets geks doet erbij, werkt vele malen beter dan de standaard branding video’s. Daarnaast is het belangrijk dat je qua video ook dicht bij de influencer zelf blijft. Dit om de geloofwaardigheid nog meer te versterken.

Uiteindelijk wil je een relatie opbouwen tussen een bedrijf en de consument. Volgens TikTok duurt de gemiddelde koopreis van een klant op TikTok 3 minuten. We praten hier dan over de fases Awareness, Consideration en Decision. Vanaf het moment dat een gebruiker het filmpje ziet, wordt hij bewust van het merk, gaat hij nadenken of hij er iets mee gaat doen en neemt uiteindelijk de beslissing om wel of niet verder te gaan.

Lees dit artikel verder op: Aan de slag met adverteren op Tiktok: Zo doe je dat | Marketingfacts

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)