Pharmamarketeer

5 opvallende visuele trends voor social media in 2022

5 opvallende visuele trends voor social media in 2022

Het einde van het jaar nadert. Het einde van een gek, soms saai, soms verwarrend jaar. Eén van de constanten was dat de socialmediatrein vrolijk door denderde. Wat kunnen we verwachten in 2022?

  1. TikTok-type content

2. Back to the 90s

3. Social screencaps

4. AR 3.0

5. Met dank aan Teams en Zoom: we gaan livestreamen!

Als er één kanaal is dat de visuele trends bepaalt, dan is dat TikTok (oké en Snapchat). Op het platform worden korte video’s gedeeld, die inspelen op een actualiteit, die een uitwerking zijn van één van de vele #challenges op het kanaal, waarin lifehacks worden gedeeld of die gewoon grappig zijn. Humor en muziek spelen een rol, maar bovenal is het de snelheid van het platform die het zo populair en aantrekkelijk maakt. Je kunt jezelf eindeloos verliezen in de video’s. Ze zijn kort, catchy, snel. Kortom: hapklaar. In zo’n video kun je op een creatieve (of grappige, als dat bij je merk past) manier laten zien wie je bent en de kijkers een bepaald gevoel meegeven over jouw merk of organisatie.

Lees dit artikel verder op: https://www.frankwatching.com/archive/2021/12/20/visuele-trends-social-media-2022

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)