Pharmamarketeer
Hoe scoren jouw LinkedIn-advertenties?

Hoe scoren jouw LinkedIn-advertenties? [benchmark]

Hoe scoren jouw LinkedIn-advertenties?

Wat kan je verwachten van een LinkedIn advertising-campagne? Een bedrijf dat net begint of wil beginnen met LinkedIn advertising weet vaak niet wat een goed budget is. Of hoe ze vervolgens de resultaten moeten beoordelen. Je hebt een benchmark nodig. Daarom vatten wij de resultaten van een heel aantal LinkedIn advertising-campagnes in een leuke infographic. Geïnspireerd door PacMan!

Voordat we de benchmark induiken is het belangrijk om uit te leggen waarom deze, na een overzicht van de gemiddelden, in drie delen is opgebouwd. Daar zit namelijk een gedachte achter.

LinkedIn advertising-strategie

Als bureau werken wij vooral voor B2B-bedrijven die actief zijn in West-Europa. Zij willen LinkedIn gebruiken om nieuwe klanten te werven of, en dat gebeurt ook regelmatig, bestaande relaties te bereiken. Uit de praktijk is gebleken dat een LinkedIn advertising-strategie met 3 fases het beste werkt:

  1. Merkbekendheid
  2. Websitebezoek
  3. Leadgeneratie

Met de merkbekendheidcampagne sla je twee vliegen in één klap. Je zet je doelgroep op scherp en zorgt ervoor dat zij jullie merk enkele keren voorbij hebben zien komen. De websitebezoek-campagne nodigt mensen vervolgens uit om jullie website te bezoeken. Zelfs als ze dat niet doen zijn dit opnieuw momenten dat ze jouw merk voorbij zien komen. Tot slot de leadgeneratie-campagne, hierin bied je een interessant whitepaper of bijvoorbeeld toegangskaarten voor een evenement aan in ruil voor contactgegevens.

Door eerst een merkbekendheid- en websitebezoek-campagne te draaien, zorg je ervoor dat je een hogere conversieratio behaalt met de leadgeneratie-campagne. Mensen hebben je merk namelijk al een paar keer gezien en misschien zelfs je website bezocht. Het is trouwens ook kostenefficiënt. De CPM van de eerste twee campagnes is aanmerkelijk lager dan de leadgeneratie-campagne. Zo gebruik je het budget voor de leadgeneratie-campagne efficiënter. […]

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)