Pharmamarketeer
Hoe geeft AI vorm aan de toekomst van social advertising?

Hoe geeft AI vorm aan de toekomst van social advertising?

Hoe geeft AI vorm aan de toekomst van social advertising?

Genietend van een kopje koffie op je werk, scrol je door je LinkedIn-feed om de dag langzaam te beginnen. Boem. OpenAI introduceert Sora: een generative-AI die is bedoeld om de hoge en intimiderende video-productiekosten te verlagen. Je scrolt verder naar beneden en daar zie je de volgende reclame- Gemini Ultra 1.5 Pro. Wauw, nu al?
Ook zie je een tip om sneller nieuwe reclameteksten te kunnen leveren. Want raad eens: je doelgroep is die advertentie waar je zo lang mee bezig bent geweest, nu al beu. Je bent gewoon niet snel genoeg.

De verschuiving van traditionele naar moderne sociale reclame

De behoefte aan snelle contentproductie en drang naar hyperpersonalisatie hebben oude reclametactieken overbodig gemaakt. Daarom zijn veel hedendaagse marketeers ontevreden over de manier waarop de dingen nu werken. Wie wil er nu een werkdag doorbrengen met het aanpassen van één enkele visual in duizenden versies? Of een campagne opzetten terwijl er een stapel werk ligt te wachten?

De opkomst van AI in reclame: innovatieve oplossingen als antwoord

Generatieve AI-tools vormden zowel antwoorden als indicatoren voor de huidige situatie. Er is namelijk een eindeloze vraag naar creativiteit, en de mogelijkheden van de mens zijn nu eenmaal beperkt. De nieuwe AI-golf brengt de belofte met zich mee om over te stappen van generieke, one-size-fits-all campagnes naar een meer strategische en data-gedreven aanpak.

We zien dat native platforms deze golven omarmen, met Meta’s Advantage+, waarmee marketeers al het gedoe van het opzetten van campagnes kunnen overslaan, en met belangrijke doorbraken zoals Product Level Video, dat een sterke nadruk legt op het bereiken van de doelgroep die je normaal niet zou bereiken met beeld DPA op Meta.

Je komt dus niet ver zonder kennis te maken met een nieuwe AI-oplossing die de manier waarop je werkt zal veranderen, of dit volledig voor je zal doen. Maar de vraag blijft: Is AI onze vriend of onze vijand?

Het antwoord ligt in de manier waarop je ervoor kiest de onvermijdelijke veranderingen te omarmen.Zie je deze enorme verschuiving in de sector als een kans of als een bedreiging?

[…]
Medhc-fases-banner
Advertentie(s)