Pharmamarketeer
Het Belang van Vrouwelijke Representatie in de Gezondheidszorg

Het Belang van Vrouwelijke Representatie in de Gezondheidszorg

Het Belang van Vrouwelijke Representatie in de Gezondheidszorg

Hoe verandering te bewerkstelligen en de genderkloof in de gezondheidszorg te dichten.

Volgens de Association of American Medical Colleges is er weinig bekend over de gezondheid van vrouwen omdat vrouwen historisch gezien zijn uitgesloten van klinische proeven. Pas in 1993 wijzigde de FDA haar richtlijnen en verplichtte officieel de inclusie van vrouwen in onderzoek. Dertig jaar later is er nog steeds een enorme kenniskloof als het gaat om vrouwen, de gezondheid van vrouwen en gezondheidsverschillen. Ondanks dat vrouwen 51% van de Amerikaanse bevolking uitmaken, vormen zij slechts 40% van de deelnemers aan klinische proeven voor ziektes die hen het meest treffen. Studies hebben ook aangetoond dat bij chronische pijn, borstpijn en SEH-bezoeken, de gezondheidsproblemen van vrouwen vaker worden afgedaan door zorgverleners (HCPs) dan die van mannen.

Pleiten voor de gezondheid van vrouwen

Onderwijs is essentieel om de vrouwelijke representatie in medisch onderzoek te vergroten. “Het gaat niet alleen om het verkrijgen van gegevens, maar ook om het opleiden van artsen in alle stadia, van de medische opleiding tot de klinische praktijk, en vervolgens ook om het informeren van patiënten over aandoeningen en het bevorderen van gesprekken met hun artsen,” zei Amodeo.

Er is vaak een kloof tussen vrouwelijke patiënten en hun HCPs als het gaat om communicatie. Een deel van het probleem is dat patiënten slechts 10% van wat er tijdens een doktersbezoek wordt gezegd, onthouden, zei Bijlani. Merken kunnen patiënten helpen beter voorbereid te zijn op deze gesprekken door suggesties te doen voor takeaways en vragen voor de bezoeken, merkte Todd op. Betere communicatie met artsen op alle niveaus, inclusief die in gemeenschapsklinieken, zal ook helpen om meer vrouwen te versterken en te informeren, voegde Arnold toe.

AI integreren in de gezondheidszorg

Nu AI wordt geïntegreerd in werkstromen, is het belangrijk voor merken om ervoor te zorgen dat de ingevoerde gegevens divers genoeg zijn om vooroordelen te vermijden. “We moeten ervoor zorgen dat wat er in de AI-engine gaat, divers genoeg is om een diverse populatie te vertegenwoordigen in termen van wat eruit komt,” zei Dickerson.

Er is ook een kans voor bedrijven om gegevens in AI te voeren die de patiëntenpopulatie beter vertegenwoordigen. “Als marketeers, in de creativiteit die we naar buiten brengen, kunnen we de hoeveelheid informatie die AI kan gebruiken vergroten, zodat wanneer het iets produceert, het hopelijk op de lange termijn diverser is,” zei Arnold.

De volgende generatie naar voren brengen

Een belangrijk onderdeel van het vergroten van de vrouwelijke representatie in de gezondheidszorg is het mentoren van de volgende generatie leiders. Hoewel de hybride werkomgeving na de pandemie op veel manieren positief is geweest, merkte Bijlani op dat “er zoveel coaching en mentoring en leren gebeurt in een kamer vol mensen rond een vergadertafel of in een gesprek in de gang.” Het is belangrijk “voor Gen Z om manieren te hebben om te leren binnen het kantoor, binnen hun teams, met collega’s.”

Het mentoren van deze generatie begint met authenticiteit. “Als vrouwelijke leiders moeten we hen vertellen over onze ervaringen, hen op tijd echte feedback geven, maar ook transparant zijn in hoe we over sommige van deze onderwerpen communiceren en openstaan voor discussie,” zei Dickerson.

Naast medewerkers moeten farmaceutische merken nadenken over hoe ze de volgende generatie artsen kunnen bereiken. “Veel van onze toekomstige artsen krijgen al hun informatie via podcasts.” Daarom is het zo belangrijk om “die meerdere kanalen voor educatie en informatie te bieden,” zei Todd. Farmaceutische merken moeten “mensen ontmoeten waar ze zijn,” voegde Beachler toe. “Als Gen Z naar sociale media gaat voor informatie, hoe kunnen we daar op inspelen en authentieke, herkenbare content voor hen creëren?”

De jongere generaties eisen dit als consumenten en werknemers. “We weten dat zij zich zullen verbinden met merken en bedrijven die aansluiten bij hun eigen waarden,” zei Beachler. “Zij drukken de status quo door in termen van werk, wat een voordeel is voor iedereen, niet alleen voor hun generatie.”

Voor Garg “vertaalt dit zich ook in vertrouwen. Als ik geloof in hun waarden, geloof ik ook dat wat ze op de markt brengen en wat ze me in hun boodschap vertellen, ook aansluit bij mijn waarden,” concludeerde zij.

*Dit artikel is vertaald naar het Nederlands

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)