Haal in 2024 alles uit LinkedIn: speel in op deze belangrijke trends
LinkedIn, een platform dat op veel vlakken in beweging is. Wat zijn de LinkedIn-trends voor aankomend jaar als je kijkt naar HR, marketing, content en SEO/SEA? Je leest het in dit artikel.
Persoonlijke aandacht is de rode draad in de LinkedIn-trends voor 2024. Beetje tegenstrijdig nu we allemaal aan het ChatGPT’en zijn geslagen. Met de opkomst van AI en de enorme vlucht die het heeft genomen in het afgelopen jaar zou je het tegendeel verwachten. Artificial intelligence is de ideale werknemer die je content maakt en 24/7 je klanten te woord staat op je website.
Maar juist daar zit de winst. Want meer dan ooit doen B2B-kopers zelf onderzoek voordat ze een aankoop doen. En daarbij verwachten ze informatie op maat op de vragen die zij hebben. Account Based Marketing (ABM) wordt steeds belangrijker. Human Touch mede mogelijk gemaakt door Tech. Hoe vertaalt zich dat naar trends 2024 op LinkedIn?
In het kader van ‘LinkedIn is geen doel op zich maar een middel’ geef ik in dit trendartikel aan hoe LinkedIn zich ontwikkelt, gebaseerd op trends en op het gebied van HR, marketing & sales.
Om te beginnen bij de HR-trends. Feitelijk de basis voor LinkedIn: werk zoeken, jezelf presenteren voor een nieuwe baan en nieuwe medewerkers zoeken via dit platform.
[…]