Je kunt vandaag niet over marketing praten zonder dat het gesprek leidt naar artificial intelligence (AI) of machine learning (ML). Ooit aangeprezen als wondermiddelen voor gegevensverzameling, analyse en klantenservice, zijn slimme marketeers de onderliggende techniek al gaan gebruiken om menselijke intelligentie te versterken. Kunstmatige intelligentie blijft marketingprofessionals verleiden. We worden als marketeers gedreven om data op zinvolle wijze te gebruiken en op basis daarvan real-time besluitvorming mogelijk te maken.
Ook interessant voor je
[Onderzoek] Marketeers balanceren tussen AI en authentieke merkbeleving
[onderzoek] Marketeers balanceren tussen AI en authentieke merkbeleving Marketingprofessionals willen het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) en automatisering uitbreiden, terwijl ze tegelijkertijd streven naar...
4 x gelezen
Hoe AI marketingcommunicatie verandert: 3 scenario’s
Hoe AI marketingcommunicatie verandert Vandaag staan we aan de vooravond van mogelijk de grootste technologische verschuiving tot nu toe: artificial intelligence. Wat betekent deze technologie voor het vakgebied en voor...
11 x gelezen
WTF is attributiemodellering?
WTF is attributiemodellering? Vragen die marketeers ’s nachts wakker houden: Waarom hebben onze klanten ons product gekocht? Waarom kochten ze het op dat moment? Waarom kochten ze het daar? En het belangrijkste: hebben...
4 x gelezen