Pharmamarketeer
De belofte van Generative Search

(Emerce TV) De belofte van Generative Search

De belofte van Generative Search

Wellicht start Google er eind dit jaar al mee, maar anders begin 2025: Generative Search. Niet langer een lijst met zoekresultaten, maar een dialoog met een AI-bot. En dat heeft duidelijke consequenties voor de wereld van SEO en SEA, oftewel zoekoptimalisatie, vertellen Martin van Ammers, Head of SEO, en Danny Munier, Lead Consultant SEA, beiden werkzaam bij Netprofiler, bij Emerce TV.

GSE belooft een revolutie te ontketenen in de manier waarop zoekresultaten worden gepresenteerd, waardoor het fundament van zoekresultatenpagina’s drastisch zal veranderen.

De Netprofiler experts leggen uit dat deze transformatie niet zonder gevolgen blijft voor bedrijven en marketeers die afhankelijk zijn van zoekmachines om verkeer naar hun websites te leiden. De traditionele methoden van SEO en SEA moeten herzien en aangepast worden aan deze nieuwe realiteit. Waar je in het verleden wellicht bondige informatie moest geven over producten, omdat consumenten zoeken op specifieke kernwoorden, is het straks zaak om met productinformatie de diepte in te gaan.

In een tweede video gaan we in gesprek met Tessa Mogezomp en Jerome Hesterman (BearingPoint) en Domique Roos (Freshworks) over het snijvlak van e-commerce en (generatieve) AI.

Zij vertellen over hun bevindingen van de jaarlijkse Digital Leaders Study, waarin toonaangevende digitale bedrijven in Nederland worden onderzocht op belangrijke ontwikkelingen.

BearingPoint heeft onlangs nieuw onderzoek uitgevoerd bij bedrijven door heel Europa, dat laat zien hoe bedrijven nu nadenken over de inzet van AI. De meeste bedrijven zien AI niet als een bedreiging, maar zoomen in op de kansen. De belangrijkste valkuil zijn niet realistische verwachtingen: laat AI voor je werken, maar realiseer je dat het niet alle problemen oplost.

[…]
Medhc-fases-banner
Advertentie(s)