Agile marketing, growth hacking of lean start-up: er is een overvloed aan theorieën en methodieken waarmee een marketingteam meer voor elkaar zou moeten krijgen. De overeenkomst: mensen moeten zelf verantwoordelijkheden en middelen te krijgen om hun werk te doen, zodat ze zelf ook zichtbaar resultaat hebben uit het werk en daarvan leren. Daarvoor hoef je niet de hele organisatie op z’n kop te zetten. Een aantal inzichten in het functioneren van marketingteams.
Ook interessant voor je
Impact begint met lef: herzie je KPI’s
Impact begint met lef De marketingwereld staat op een kruispunt: blijven we optimaliseren wat we kennen, of bouwen we aan verandering die écht impact maakt? Dit vraagt lef. Lef om oppervlakkige KPI’s los te laten...
2 x gelezen
AI verandert de manier waarop online marketingboodschappen overkomen op je publiek, voorspelt de CMO van HubSpot
AI verandert de manier waarop online marketingboodschappen overkomen op je publiek Een interview Kipp Bodnar, CMO van marketingplatform en miljardenbedrijf HubSpot. Dankzij AI-tools kun je steeds meer online content...
1 x gelezen
Progress vervangt purpose: nieuwe trend in marketing
Progress vervangt purpose: nieuwe trend in marketing Het jaarlijkse Meaningful Brands 2024 onderzoeksrapport van Havas Media wijst op een opvallende verschuiving. In wat het bureau omschrijft als The Era of Agency...
1 x gelezen