Pharmamarketeer
De 9 bepalende eigenschappen voor jou als B2B-professional

De 9 bepalende eigenschappen voor jou als B2B-professional [infographic]

De 9 bepalende eigenschappen voor jou als B2B-professional

Net als in elk ander vak, heb je ook voor B2B-marketing nieuwe inzichten en vaardigheden nodig om succesvol te zijn én te blijven. Uit de infographic in dit artikel kun je kwaliteiten en prioriteiten halen die nodig zijn om kansen te benutten. En het helpt je om je voor te bereiden op de volgende generatie leiderschap in marketing.

LinkedIn heeft samen met Ipsos onderzoek gedaan naar wat B2B-professionals op dit moment nodig hebben om in de toekomst succesvol te zijn. Niet onbelangrijk als je het mij vraagt.

Voor dit onderzoek hebben LinkedIn en Ipsos feedback van 2.000 mensen uit 8 verschillende landen (Noord-Amerika, Brazilië, Engeland, Frankrijk, Duitsland, India, Australië en Singapore) die in de B2B-marketing werken verzameld. Wat is hieruit gekomen?

Het onderzoek

Uit het onderzoek kwamen 9 belangrijke eigenschappen naar voren die jij als B2B-professional nodig hebt om succesvol te zijn. Het rapport laat daarnaast zien welke vaardigheden je daarbij als marketeer, maar ook als marketingteam, nodig hebt om te presteren en om klaar te zijn voor wat er komen gaat.

Dit zijn de 9 eigenschappen op een rij:

  1. Strategisch denkvermogen
  2. Technologische vaardigheden
  3. Creatief vooraanstaand
  4. Innovatieve contentstrateeg
  5. Datagedreven besluitvorming
  6. Leergierig, voortdurende leerling
  7. Samenwerkingsgericht
  8. Strategisch en communicatief leiderschap
  9. Gericht op diversiteit, gelijkheid en inclusie

Het B2B Marketing Benchmark-rapport

Benieuwd naar welke veranderingen eraan komen? Dat kun je uitgebreid in het B2B Marketing Benchmark-rapport lezen. De uitkomsten in het rapport helpen je te begrijpen wat nu belangrijk is en hoe je je vaardigheden kunt verbeteren voor de volgende fase in je carrière.

Naast de veranderingen, vind je in het rapport ook gedetailleerde informatie over de bevindingen van het onderzoek en wordt er advies gegeven over hoe je dit op jezelf kunt toepassen. Dankzij deze informatie ben je goed voorbereid op de volgende stap en het vergroot je kansen binnen het werkveld als marketingprofessional.

Hier vind je de volledige infographic. Dit geeft een overzicht van de 9 eigenschappen, de bijbehorende skills en de belangrijkste inzichten en trends van het onderzoek […]

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)