Contextual Audiences verbindt merken met interessegroepen zonder persoonlijke data
Contextual Audiences wordt aangedreven door de contextuele A.I.-technologie en zorgt ervoor dat marketeers nauwkeurige en schaalbare targeting kunnen toepassen om hun gewenste publiek te bereiken, melden de ontwikkelaars.
Seedtag lanceert ‘Contextual Audiences’, aangedreven door diens eigen contextuele AI-technologie ‘Liz’. Met de introductie van Contextual Audiences biedt Seedtag naar eigen zeggen adverteerders een nieuwe targetingmogelijkheid zonder daarvoor persoonlijke gegevens te hoeven gebruiken. Contextual Audiences lost veel problemen op waar adverteerders mee te maken krijgen nu de uitfasering van third-party cookies eraan komt, bijvoorbeeld op het gebied van bereik, schaalbaarheid en privacy.
In reactie op de snel veranderende en diverse behoeften van adverteerders op het gebied van unieke campagnes, komt de lancering van Contextual Audiences volgens de ontwikkelaars precies op het goede moment. ‘Het biedt de mogelijkheid om de beste campagneresultaten te boeken mét respect voor de privacy van de gebruiker. Aangedreven door de razendsnelle realtime analyse van online content door Liz, zorgt Seedtag voor relevante en actuele doelgroepen die zich altijd blijven ontwikkelen op basis van de nieuwste inzichten. Hierdoor kunnen adverteerders doelgroepen targeten op basis van de inhoud die zij op dat moment consumeren. Dankzij Contextual Audiences kunnen merken zich richten op specifieke interesses van gebruikers in plaats van algemene stereotypen gebaseerd op eerder gedrag. Hierdoor is het mogelijk om de aandacht op het juiste moment te trekken en een zo effectief mogelijke campagne neer te zetten.’