Pharmamarketeer
Consument wil meer info over duurzaamheid adverteerders

Consument wil meer info over duurzaamheid adverteerders

Consument wil meer info over duurzaamheid adverteerders

De consument wil meer informatie van adverteerders over hun duurzaamheid, maar wil verder geen activisme van de betreffende fabrikant.

Dat is in het kort de slotsom van een rondvraag onder vijfduizend consumenten en driehonderd marketeers. Die was uitgezet door dmexco, de organisator van de gelijknamige jaarlijkse digitale reclamebeurs in Keulen.

Het blijkt, dat consumenten wel meer informatie verlangen van adverteerders over duurzaamheid (+24%), circulaire economie (+16%) en transparantie in duurzaam aanbod (+17%). Volgens de onderzoekers zegt dat vooral iets over toegenomen interesse in het domein van duurzaamheid. Want zodra merken actief zouden gaan pushen tot gedragsverandering, dan haakt de consument af. Slechts zes procent staat daarvoor open.

“Marketeers hebben weinig vertrouwen in de daadwerkelijke wens tot verandering van winkelgedrag. Drieënveertig procent van de professionals zegt dat de consument zijn gedrag amper of helemaal niet verandert. Slechts negentien procent denkt dat er duurzamer wordt geshopt dan voorheen.”

Dmexco liet het onderzoek uitvoeren door marktonderzoeker Civey in juli en augustus 2023.

De beurs zelf vindt plaats op 20 en 21 september.

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)