Russian researchers from HSE University and Open University for the Humanities and Economics have demonstrated that artificial intelligence is able to infer people’s personality from ‘selfie’ photographs better than human raters do. Conscientiousness emerged to be more easily recognizable than the other four traits. Personality predictions based on female faces appeared to be more reliable than those for male faces. The technology can be used to find the ‘best matches’ in customer service, dating or online tutoring.
Ook interessant voor je
AI gebruiken voor artikelen: ‘Belangrijk dat redacties transparant zijn’
AI gebruiken voor artikelen: ‘Belangrijk dat redacties transparant zijn’ Toen schrijver Thomas Heerma van Voss een vermelding van zijn nieuwe boek Het Archief in het modetijdschrift Harper’s Bazaar...
3 x gelezen
De toekomst van adverteren in 2025: hoe AI klantbeleving verandert
De toekomst van adverteren in 2025: hoe AI klantbeleving verandert Met een frisse blik deel ik mijn ideeën over wat adverteren ons in 2025 te bieden heeft! Opkomende technologieën, veranderend consumentengedrag en...
12 x gelezen
Hoe slimme technologie je campagnes naar een hoger niveau tilt
Hoe slimme technologie je campagnes naar een hoger niveau tilt Consumenten zijn bewuster en data wordt steeds meer beschermd. Hoe zorg je voor effectieve campagnes zonder in te leggen op beveiliging? onsumenten zijn...
11 x gelezen