Pharmamarketeer
'Onze merken produceren redactionele en commerciële content op dezelfde wijze'

Anne Marije de Vries Lentsch van Hearst: ‘Onze merken produceren redactionele en commerciële content op dezelfde wijze’

‘Onze merken produceren redactionele en commerciële content op dezelfde wijze’

Anne Marije de Vries Lentsch is Chief Commercial Officer Hearst Netherlands en één van de sprekers tijdens het Branded Content Event 2023 op dinsdag 16 mei in DeFabrique te Utrecht. Een korte kennismaking.

Er is steeds vaker sprake van een compleet ecosysteem voor branded content, dus dat alle content gestructureerd op elkaar wordt afgestemd. Herkennen je die trend?

Ja, die herken ik zeker. Bij Hearst Netherlands produceren onze merken – waaronder ElleQuote en Cosmopolitan, zowel redactionele content als commerciële content op dezelfde wijze.
De redacties van onze merken zijn zo ingericht dat alle producties op de meest efficiënte manier worden geproduceerd. Wij maken gebruik van data om productie- en distributiebeslissingen te nemen. Uit onderzoek is gebleken dat consumenten zich niet in één keer binden aan een merk, maar dat zij dit doen in verschillende stappen.

Wat is het effect van jullie branded content en hoe wordt dat gemeten?

Dit onderzoeken we met onze Instant Insights, waarbij we kijken naar de behoeften van onze doelgroep ten opzichte van een product, boodschap of trend. Op basis van de uitkomsten, en onze kennis op redactioneel gebied, wordt vastgesteld welke kanalen aansluiten op de boodschap en de doelgroep. Uit onderzoek blijkt dat 82 procent van onze doelgroep de Hearst Netherlands branded content interessant vindt en dat 58% een product heeft gekocht vanwege de branded content.

Wat is de meerwaarde van brandedcontentmarketing ten opzichte van reclame?

De doelgroep is ontvankelijker voor content. Bovendien zien we steeds meer behoeften van adverteerders om goed na te denken over storytelling om zo een emotionele verbinding met de doelgroep te kunnen krijgen.

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)