Pharmamarketeer
AI-Assisted Search Zal Het Pay-To-Play Spel Voor Contentmarketeers Veranderen

AI-Assisted Search Zal Het Pay-To-Play Spel Voor Contentmarketeers Veranderen

AI-Assisted Search Zal Het Pay-To-Play Spel Voor Contentmarketeers Veranderen

Ben je klaar voor betaalde advertenties via AI-ondersteunde zoekopdrachten?

Pfoe … veel modewoorden in die ene vraag.

Dat is het concept dat wordt gepresenteerd door Perplexity, een generatieve AI-platform gericht op zoekopdrachten. In hun nieuwe advertentiepresentatie laten ze zien hoe het platform de harten en geesten van marketeers zal veroveren door hen als prioritaire antwoorden op vragen te plaatsen, allemaal tegen een afgesproken vergoeding.

Klinkt dat als klassieke zoekadvertenties? Niet helemaal. Bij klassieke zoekadvertenties betalen adverteerders voor posities op basis van hun rangorde. Als je de toppositie wilt, betaal je meer dan voor de tweede of derde plek.

In een wereld van AI-ondersteunde zoekopdrachten wordt echter maar één antwoord gegeven op een vraag. Dus, hoe zou dat prijsmodel eruitzien? En hoe zit het met merkveiligheid?

Wat kost het om de enige adverteerder te zijn? Google is begonnen met het integreren van AI-functionaliteiten in Google Ads. Maar dit is voornamelijk beperkt tot het creëren van relevantere kopieën voor zoekadvertenties, het optimaliseren van prestaties door te helpen bij het bepalen van biedbedragen en, natuurlijk, het analyseren van landingspagina’s om een rijkere conversie-ervaring te creëren.

Maar als we denken aan advertenties in AI-zoekresultaten, vragen de meeste marketeers zich af hoe we betalen voor het voorrecht om HET antwoord bovenaan de resultaten te zijn. Hoe zou dat eruitzien? Wat zouden we kopen?

Bijvoorbeeld, toen ik “wie is de beste contentmarketingstrateeg” in Google typte, gaf de AI-overzicht een aantal namen, waaronder enkele die ik goed ken. Het is leuk om Neil Patel te zien (alsof hij nog meer publiciteit nodig heeft) en ook mensen zoals Scott Abel en Barry Feldman. Maar ik ben er niet helemaal zeker van dat dat de lijst zou zijn die ik zou kiezen voor contentmarketingstrategieën. En nee, ik sta er zelf niet bij, hoewel ze wel een van mijn artikelen (van 11 jaar geleden) aanhalen als bron van deze kennis, wat interessant is.

Misschien zou ik een advertentie kunnen kopen op die resultatenpagina voor het juiste artikel om te citeren.

*Dit artikel is vertaald naar het Nederlands

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)