LinkedIn lanceert officieel zijn eigen AI-campagnetool
LinkedIn voegt zich bij zijn platformcollega’s door aan het eind van het jaar officieel zijn eigen AI-gestuurde campagnetool, Accelerate, uit te rollen na een testperiode.
Een woordvoerder van de professionele netwerkapp bevestigde aan Digiday dat het team verwacht het “wereldwijd beschikbaar te maken voor alle adverteerders tegen het begin van de herfst”, hoewel er geen specifieke datum werd genoemd.
Wat doet het?
Net als andere AI-blackboxen draait Accelerate om efficiëntie — specifiek om het proces van het opzetten van een LinkedIn-campagne te verkorten van 15 uur naar vijf minuten. De tool beveelt een end-to-end campagne en automatische optimalisaties aan om de juiste B2B-doelgroep te bereiken. Adverteerders kunnen vervolgens alle aspecten van de campagne aanpassen voordat ze deze lanceren.
Zoals Pepper zei, kunnen marketeers simpelweg LinkedIn’s Accelerate al het [zware] werk voor hen laten doen.
“Het [Accelerate] komt binnen vijf minuten terug met een kant-en-klare campagne; op dat moment kunnen adverteerders op ‘start’ drukken en hebben ze de volledige targetingmogelijkheden, de creatie en de optimalisatie van de meting,” zei hij. “Zelfs de rapporten zijn aan het eind klaar om naar hun CFO te gaan.”
Hoe werkt het?
Adverteerders hoeven alleen maar de URL van het product dat ze adverteren in te voeren. Accelerate zal dan AI gebruiken om de website die de marketeer heeft gedeeld, de LinkedIn-pagina van hun bedrijf en hun accounts voor LinkedIn-advertenties te analyseren om een campagne aan te bevelen, volgens de aankondiging van het platform over het product in oktober. Met behulp van klantgegevens bouwt Accelerate vervolgens creaties en een relevante doelgroep, zodat adverteerders eenvoudig kopij, afbeeldingen en targetingparameters (zoals geografie) naar wens kunnen aanpassen.
Om het werk nog makkelijker te maken, heeft LinkedIn ook de functionaliteit van Microsoft Designer geïntegreerd in het Accelerate-product, waardoor adverteerders creaties kunnen opstellen en hun targeting verder kunnen verfijnen, zoals het uitsluiten van bedrijven en derdenlijsten.
Een Amerikaans reclamebureau dat anoniem wilde blijven voor dit artikel, heeft sinds oktober toegang tot Accelerate namens verschillende klantenaccounts.
“Hoewel LinkedIn het [de afgelopen maanden] heeft uitgebreid, hebben we het niet gebruikt voor klanten omdat degenen met wie we werken over het algemeen zeer specifieke targeting willen bereiken op LinkedIn vanwege de nichemarkt,” zei een reclame-executive van het bureau.
Dat wil niet zeggen dat ze het in de toekomst niet zullen gebruiken, aangezien de reclame-executive zei dat het team “nog steeds zeer doelgericht is wanneer we tools zoals Accelerate aan onze klanten aanbevelen.”
“Onze klanten zien geweldige resultaten — met adverteerders die campagnes 15% efficiënter opzetten en 52% lagere kosten per actie behalen dan met klassieke campagnes,” schreef Lindsey Edwards, VP productmanagement bij LinkedIn, vorige maand in een LinkedIn-artikel.
Dit lijkt in lijn te zijn met wat Sean Johnston, VP advertising bij Closed Loop, tot nu toe heeft gezien.
*Dit artikel is vertaald naar het Nederlands