10 Vooraanstaande Auteurs van Boeken voor E-commerce en Marketing
Onze keuze van deskundige auteurs met een breed publiek en praktische tactieken.
Een zoekopdracht op Amazon naar e-commerce boeken levert een allegaartje van titels op die suggereren dat snel rijk worden gemakkelijk is, zoals “Geld verdienen online is nog nooit zo MAKKELIJK geweest”; boeken gericht op beginners zoals indie auteurs die niet veel zakelijke en marketingkennis hebben; en boeken geschreven door consultants die hun eigen bedrijven willen promoten.
Bovendien omvat e-commerce zo’n breed scala aan strategieën en disciplines – startups, gebruiksvriendelijkheid, AI – dat er geen enkele autoriteit is. Het doorlezen van recensies kost tijd. Om de zoektocht te vereenvoudigen, is hier een lijst van 10 ervaren auteurs voor e-commerce succes.
Jonah Berger
Berger, een professor aan de Wharton School, schrijft over de wetenschap van invloed, overtuiging en mond-tot-mondreclame. Zijn bestverkochte boeken zijn onder meer “Besmettelijk: Waarom dingen aanslaan”, “De Katalysator: Hoe je ieders gedachten kunt veranderen” en “Onzichtbare Invloed: De verborgen krachten die gedrag vormen”. Deze titels zijn beschikbaar in meerdere formaten en talen, waaronder Spaans, Frans, Italiaans en Chinees, wat het mondiale bereik van zijn ideeën aantoont.
Robert Cialdini
Cialdini, die zijn hele carrière heeft gewijd aan rigoureus onderzoek naar wat mensen ertoe brengt “ja” te zeggen tegen een verzoek, is een gerenommeerd expert op het gebied van de wetenschap van overtuiging en hoe deze ethisch toe te passen in het bedrijfsleven. Zijn “Invloed, Nieuwe en Uitgebreide Editie: De Psychologie van Overtuiging” is een bestseller van de New York Times. Hij schrijft en spreekt uitgebreid over invloed en overtuiging.
Seth Godin
Godin verkocht zijn internetstartup uit de jaren 1990, Yoyodyne, aan Yahoo en diende als vicepresident van direct marketing van het platform. Als populaire en productieve spreker en schrijver over moderne marketing heeft hij meer dan 20 boeken gepubliceerd, waaronder “Paarse Koe, Nieuwe Editie: Transformeer Je Bedrijf Door Opmerkelijk te Zijn”, “Toestemmingsmarketing, Vreemden Veranderen in Vrienden en Vrienden in Klanten”, en “Linchpin: Ben Jij Onmisbaar?”
Ann Handley
Digitale marketingpionier Handley is de auteur van het bestverkochte boek over contentmarketing, “Contentregels: Hoe je Killer Blogs, Podcasts, Video’s, E-books, Webinars (en Meer) Maakt Die Klanten Betrokken Maken en Je Bedrijf Ontvlammen”, dat in negen talen is vertaald. Haar tweede boek is “Iedereen Schrijft: Je Go-To Gids Voor Het Maken van Belachelijk Goede Content”.
Steve Krug
Krug’s eerste boek, “Laat Me Niet Denken”, de klassieke en veel geciteerde gids voor webgebruiksvriendelijkheid – en zijn werk met bedrijven als Apple, Netscape, AOL en Lexus – hebben hem tot een veelgevraagd spreker en adviseur gemaakt. “Laat Me Niet Denken, Herzien: Een Gezond Verstand Benadering van Web- (en Mobiele) Gebruiksvriendelijkheid” wordt nog steeds als bestseller getagd op Amazon, ook al werd het gepubliceerd in 2013 en heeft het nu een tweede editie.
Charlene Li
Li is een veelgevraagd commentator en keynote speaker die zich richt op de impact van opkomende sociale technologieën. Ze is de auteur van “Open Leiderschap: Hoe Sociale Technologie Je Leiderschap Kan Transformeren”, “De Ontwrichtingsmentaliteit: Waarom Sommige Organisaties Transformeren Terwijl Andere Falen” en mede-auteur van de kritisch geprezen, bestverkopende “Groundswell: Winnen in een Wereld die Getransformeerd is door Sociale Technologieën”, herzien en bijgewerkt.
Donald Miller
Miller’s bijgewerkte “Een Verhaalmerk Bouwen 2.0: Hoe Je Je Boodschap Kunt Verduidelijken Zodat Klanten Zullen Luisteren” staat later dit jaar gepland voor publicatie. Zijn andere bestsellers zijn “Marketing Simpel Gemaakt” en “Hoe Je Jouw Kleine Bedrijf Kunt Laten Groeien”. Hij heeft ook boeken geschreven over coaching en spiritualiteit.
Jakob Nielsen
Nielsen wordt beschouwd als een wereldexpert op het gebied van webgebruiksvriendelijkheid, een onderwerp waarover hij schrijft sinds 1995. De tientallen boeken die hij heeft geschreven of mede heeft geschreven, behandelen alle aspecten van bruikbaarheid, inclusief mobiel, multimedia en hypertext, evenals het ontwerpen en coördineren van bruikbaarheid. “Bruikbaarheidstechniek” is zijn populairste boek.
David Meerman Scott
Scott’s klassieker “De Nieuwe Regels van Marketing en PR” is nu in zijn achtste editie, waardoor hij een autoriteit op dit gebied is. Verschillende edities zijn vertaald in meerdere talen. Zijn andere boeken zijn onder meer “Newsjacking: Hoe Je Je Ideeën In Een Actueel Nieuwsverhaal Kunt Injecteren En Een Enorme Mediadekking Kunt Genereren” en “Marketinglessen van de Grateful Dead: Wat Elk Bedrijf Kan Leren Van De Meest Iconische Band In De Geschiedenis”.
Gary Vaynerchuk
Bekend bij zijn grote aanhang als “GaryVee”, transformeerde Vaynerchuk in het begin van de jaren 2000 het jaarlijkse $3 miljoen brick-and-mortar drankenbedrijf van zijn familie in een $60 miljoen online wijnhandelaar. Hij is ook medeoprichter van het restaurantreserveringsplatform Resy en drie digitale mediabedrijven. In 2017 noemde Forbes hem een top sociale beïnvloeder. Hij heeft zeven boeken geschreven over wijn, ondernemerschap en sociale media. Zijn nieuwste, “Day Trading Attention: How to Actually Build Brand and Sales in the New Social Media World,” wordt volgende maand uitgebracht.
*Dit artikel is vertaald naar het Nederlands