Ogilvy lanceert een aanbod voor gezondheidsbeïnvloeder marketing
Health Influence zal het wereldwijde influencerteam van Ogilvy PR combineren met experts van Ogilvy Health.
Ogilvy heeft een op gezondheid gericht pakket van wereldwijde influencer marketingdiensten gelanceerd, genaamd Health Influence.
Het aanbod van Health Influence is een combinatie van het wereldwijde influencerteam van Ogilvy PR met experts van Ogilvy Health. Het portfolio van diensten is ontworpen om de kloof te overbruggen tussen medische expertise en publieke bewustwording door farmaceutische, gezondheids- en wellnessmerken toegang te bieden tot de influencer-economie op specialistisch niveau, aldus het bureau in een verklaring.
De nieuwe diensten zijn het resultaat van een groeiend aantal patiënten- en zorgverlenergemeenschappen die vertrouwen op socialemediaplatforms voor gezondheidsinformatie. Volgens recente gegevens van Ogilvy Research and Intelligence volgt of zoekt 70% van de mensen naar gezondheidsgerelateerde sociale media-accounts of heeft ze geleerd over gezondheids- of medische problemen van sociale media-accounts.
De Caravan-enquête, uitgevoerd door Big Village, nam een steekproef van 1.008 volwassenen van 18 jaar en ouder van 17-19 april.
Van degenen die betrokken zijn bij gezondheidsgerelateerde sociale media-accounts, meldde 92% een positieve impact en 47% zei dat gezondheidsgerelateerde sociale media-accounts het gemakkelijker hebben gemaakt om te leren over gezondheidsproblemen.
Het nieuwe aanbod wordt geleid door Ogilvy PR global head of influence Rahul Titus en Ogilvy Health U.K. en EMEA chief executive Caroline Howe.
Andere leden van het wereldwijde team dat betrokken is bij het nieuwe aanbod zijn onder meer president van PR voor Noord-Amerika Shannon Walsh, Ogilvy Health EVP Michael DiSalvo en Noord-Amerikaanse hoofd van influencer marketing Ansley Williams in de VS; hoofd van social media Rebecca Carter en U.K. influence lead Imogen Coles in het VK; en EMEA hoofd van invloed John Harding-Easson, strateeg Stephanie Chua en hoofd van invloed James Baldwin in Azië.
Het Health Influence-team zal klanten helpen geloofwaardige gezondheids- en welzijnsautoriteiten in te schakelen om de bewustwording van ziekten op te bouwen, moeilijk bereikbare gemeenschappen te betrekken en vertrouwen en betrokkenheid op te bouwen met verschillende belanghebbenden, aldus het bureau.
De diensten variëren van strategisch advies over het betrekken van influencers op merk-, therapeutisch en bedrijfsniveau tot het identificeren, beoordelen en activeren van influencers voor campagnes.
Het moederbedrijf van Ogilvy, WPP, meldde een groei van 2,4% in de omzet in zijn PR-divisie in het vierde kwartaal van 2023. Het houdsterbedrijf merkte op dat Hill & Knowlton “bescheiden groei heeft geleverd na sterke prestaties in 2022”, wat “gedeeltelijk werd gecompenseerd door een zwakker jaar voor BCW.” Het houdsterbedrijf is van plan zijn resultaten voor het eerste kwartaal op donderdag te publiceren.
*Dit artikel is vertaald naar het Nederlands