Google herdefinieert ‘topadvertenties’
Google heeft zijn definities van topadvertenties bijgewerkt, dat zijn advertenties die verschijnen boven of onder organische zoekresultaten voor bepaalde zoekopdrachten.
Voor adverteerders stelt Google dat de update geen invloed zal hebben op de berekening van prestatie-metrics, wat betekent dat er geen strikte aanpassing zal zijn in hoe zoekadvertenties worden geplaatst.
Generatieve AI versterkt handhaving Duncan Lennox, VP en GM van Ads Privacy and Safety bij Google, zei in een blogpost: “De belangrijkste trend in 2023 was de impact van generatieve AI. Deze nieuwe technologie bracht significante en spannende veranderingen met zich mee voor de digitale advertentie-industrie, van prestatie-optimalisatie tot beeldbewerking. Natuurlijk brengt generatieve AI ook nieuwe uitdagingen met zich mee. We nemen deze uitdagingen serieus en zullen het werk dat we verrichten om ze aan te pakken duidelijk uiteenzetten.
“Minstens zo belangrijk is dat generatieve AI een unieke kans biedt om onze handhavingsinspanningen aanzienlijk te verbeteren. Onze teams omarmen deze transformerende technologie, specifiek Large Language Models (LLM’s), zodat we mensen online beter kunnen beschermen.”
Vooruitkijkend zal Google flexibel moeten blijven als het gaat om het waarborgen van advertentieveiligheid voor uitgevers en adverteerders, met name met de voortdurende opkomst van Made For Advertising (MFA) websites.