Pharmamarketeer
 Vijf dingen die pharma marketers moeten weten

Vijf dingen die pharma marketers moeten weten voor maandagochtend

 Vijf dingen die pharma marketers moeten weten

  • Farmaceutische bedrijven lanceerden nieuwe Amerikaanse medicijnen tegen prijzen die 35% hoger waren dan in 2022, wat deels weerspiegelt de omhelzing van de industrie van dure therapieën voor zeldzame ziekten zoals spierdystrofie, blijkt uit een analyse.
  • Galapagos stopte met de ontwikkeling van zijn CAR-T medicijnkandidaat voor auto-immuunziekten, inclusief plannen voor een proef bij systemische lupus erythematosus.

  • Wijdverspreid gebruik van GLP-1 medicijnen zou het bruto binnenlands product van het land met 1% kunnen verhogen in de komende jaren, volgens een analyse van Goldman Sachs.
  • Rick Bright, de voormalige directeur van BARDA, sprak over hoe AI het proces van ontwikkeling en distributie van medicijnen kan democratiseren.
  • Een norovirusuitbraak heeft zich verspreid over het noordoosten, volgens gegevens van de Centers for Disease Control and Prevention.

*Dit artikel is vertaal in het Nederlands.

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)