Contenttrends 2024: maak échte verhalen
1. Inclusiviteit en diversiteit, gevoelig?
Ga je met inclusiviteit en diversiteit aan de slag als contentmaker of -marketeer? Waak er dan voor dat dit niet alléén een thema is van de afdeling marketing. Idealiter vormen inclusiviteit en diversiteit onderdeel van de bedrijfswaarden, die breed in de organisatie worden uitgedragen. Op deze manier waarborg je dat inclusieve communicatie oprecht is en in lijn ligt met de acties van de organisatie. Daarnaast is het belangrijk om te investeren in kennis over inclusieve communicatie.
Tip: zet bijvoorbeeld het boek ‘Inclusieve communicatie’ (affiliate) van Hanan Challouki op je verlanglijstje! Of lees dit artikel van Lin Seelen.
2. AI als goed voornemen voor 2024
Het aanbod aan AI-tools is overweldigend en de ontwikkelingen gaan razendsnel. Het is begrijpelijk als je door de bomen het bos niet meer ziet. Want welke van de honderd tools zijn relevant in jouw vakgebied? En hoe geef je de juiste prompts, zodat ChatGPT niet het zoveelste dertien-in-een-dozijn-artikel voor je genereert?
[…]