Van multiformatting tot interactie: zo ziet contentcreatie in 2024 eruit
1. Predictive analytics ingezet voor ultragepersonaliseerde, relevante en dynamische content
Predictive analytics maakt gebruik van historische gegevens en algoritmen om patronen in het gedrag en de voorkeuren van klanten te identificeren. We weten steeds meer over onze doelgroep. Vaak al voordat ze het zelf weten. Door klanten op basis van deze data en kennis te segmenteren kan je ultrapersoonlijke, relevante en dynamische content aanbieden. Waar het voorheen nog weleens lastig was om die data en kennis ook daadwerkelijk om te zetten tot passende content, is dit nu dankzij artificial intelligence makkelijker haalbaar.
2. Interactieve content: gebruikers worden meer betrokken bij content
Interactieve content is zo ontworpen dat de gebruiker er actief bij betrokken wordt. Denk aan interactieve infographics of PDF’s. Beide bijzonder effectief in het overbrengen van complexe informatie op een boeiende en begrijpelijke manier. Maar denk ook aan quizzen en polls. Krachtige tools voor betrokkenheid en data-verzameling.
3. Artificial intelligence gaat meer contentvormen ondersteunen
Waar we in 2023 overdonderd zijn met de mogelijkheden, vooral op het gebied van tekst en beeld, gaat artificial intelligence ons in 2024 ook ondersteunen met andere contentvormen. Denk aan het maken van video’s. Een avatar van jezelf met jouw eigen stem en voice-enabled content. Of denk bijvoorbeeld aan podcasts die zijn aangepast aan individuele luisteraars. Het wordt tijd om verder te kijken dan ChatGPT en ons te focussen op hoe je verschillende tools kan combineren voor verbluffende resultaten.
[…]