Meer bereik met je LinkedIn-berichten: tips & tricks
Als contentmedewerker, marketeer, socialmedia-beheerder of welke rol je hebt, wil je met je content zoveel mogelijk online bereiken. Dat geldt ook op LinkedIn. Een bericht dat nauwelijks wordt gelezen is niet effectief om bij te dragen aan je doelstellingen en strategie. Maar wat zijn beste manieren om je bereik te vergroten? We sluiten deze feestmaand voor LinkedIn (het platform werd namelijk 20!) af met tips en tricks om een effectieve LinkedIn-post te maken.
Wist je bijvoorbeeld dat het loont om per week zo’n 1 tot 3 berichten te publiceren? Zorg er ieder geval voor dat er minimaal 18 uur tussen de berichten zit. En door de weeks zijn de meeste gebruikers het meest actief in de ochtend en in het weekend juist vanaf de middag. Maar test of dit ook voor jouw doelgroep geldt. Ook het gebruik van hashtags helpt om je berichten meer te bereiken; zorg dat je berichten 2 tot 6 hashtags bevat. En zorg dat je niet alleen tekstberichten plaatst. Met een bericht dat een pdf bevat, bereik je meer dan alleen tekst.
Nieuwsgierig naar alle tips en tricks om je LinkedIn-berichten naar een hoger niveau te tillen? […]