Pharmamarketeer
Succesvolle merken integreren MVO vaker in marketingstrategie

Onderzoek DVJ Insights: ‘Succesvolle merken integreren MVO vaker in marketingstrategie’

Succesvolle merken integreren MVO vaker in marketingstrategie

DVJ Insights heeft de Brand Growth Study gepresenteerd. In deze editie van het jaarlijkse onderzoek lag de focus op MVO, waarbij 3.000 consumenten en 2.900 marketeers uit heel Europa zijn ondervraagd. Een van de uitkomsten: ‘MVO wordt steeds belangrijker en dan gaat het om iets positiefs doen voor mens, milieu of werknemer.’

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) wordt steeds belangrijker, blijkt uit het onderzoek. Het gaat dan om iets positiefs doen voor mens en milieu, zoals investeren in de samenleving, het produceren van milieuvriendelijkere producten of het goed zorgen voor werknemers. Waar marketing altijd gericht was op het bieden van toegevoegde waarde aan consumenten en het maximaliseren van omzet en groei, moeten ondernemingen nu hun groeidoelstellingen zorgvuldig afwegen tegen de noodzaak om duurzaamheid na te streven. Welke MVO elementen vinden consumenten belangrijk bij het kopen van producten? Wat is het verschil tussen winnende bedrijven (winnaars) en minder sterk presterende bedrijven (verliezers) wanneer het gaat om de rol van MVO bij het succesvol laten groeien van je merk?

DVJ: Helft Europese bedrijven heeft MVO-strategie

In totaal heeft 56% van de bedrijven hun MVO-strategie al gedefinieerd, en bovendien passen winnaars vaker MVO in hun toe in hun marketingstrategie dan verliezers (65% versus 49%). Een andere bevinding is dat MVO-strategieën vaker voorkomen bij B2B-bedrijven (63%) dan bij B2C-bedrijven (51%). Het toenemende belang van MVO blijkt uit het feit dat 40% van de bedrijven tegenwoordig (veel) meer aandacht aan MVO besteedt dan twee jaar geleden, terwijl dit voor 42% van alle bedrijven onveranderd blijft.

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)