[branded content] Wat zijn de belangrijkste customer experience trends van 2023?
Het menselijk wordt menselijke nóg belangrijker om je te onderscheiden. Van relatiemodellen tot de laatste kans voor klantfeedback. Ontdek in het customer experience trendrapport de belangrijkste trends voor 2023.
Customer experience is een en blijft een trend op zich. De klanten, hun omgeving en alle technologieën veranderen continu, dus customer experience zal ook mee moeten veranderen. Door de verbeterde kwaliteit en technologieën zijn er bijna geen slechte producten meer. Verschil maken zit hem nu vooral in het ‘hoe’.
Het customer experience trendrapport 2023, geschreven door Anders Jansen, omschrijft dit in de vijf belangrijkste customer experience trends. Deze zijn tot stand gekomen door het analyseren van tientallen behoefte-onderzoeken, klantgesprekken en CX-plannen. In B2B en B2C, van MKB tot grote corporates.
Customer experience trends 2023
- Trend 1: Wie de relatie heeft, heeft de toekomst
- Trend 2: Zekerheid en flexibiliteit: de CX-antwoorden in onzekere tijden – Trend 3: Van toegevoegde waarde naar toegekende waarde
- Trend 4: De dubbele opdracht van ‘high tech-high touch’
- Trend 5: Laatste kans voor klantfeedback