En plots waren daar Midjourney, Dall-E en andere AI-gedreven beeldplatforms. Het idee is simpel: je typt tekst, liefst onverwachte combinaties zoals ‘koe bus’, ‘friet kasteel’ en ‘kaas planeet’, en je krijgt per ommegaande beeld dat nooit eerder gemaakt is – dus origineel. Nu is het meeste beeld waarschijnlijk niet direct perfect of bruikbaar (of voor minder veeleisende gebruikers, afzenders of merken misschien ook wel), maar het spreekt op z’n minst tot de verbeelding. Want de mogelijkheden zijn eindeloos en iedereen weet: de technologie zal alleen maar beter worden. En dat het in onze trendgevoelige industrie niet lang zou duren voordat een merk er iets mee zou doen, bleek wel uit de (geslaagde) reclame van Heinz dat het woord ketchup liet ‘vertalen’ door text-to-image-technologie, waarna – tada! – ontegenzeggelijk een Heinz-ketchupfles in beeld verscheen.
Ook interessant voor je
Hoe slimme technologie je campagnes naar een hoger niveau tilt
Hoe slimme technologie je campagnes naar een hoger niveau tilt Consumenten zijn bewuster en data wordt steeds meer beschermd. Hoe zorg je voor effectieve campagnes zonder in te leggen op beveiliging? onsumenten zijn...
11 x gelezen
Gartner voorspelt: autonome AI & 3 andere opvallende tech-trends
Gartner voorspelt: autonome AI & 3 andere opvallende tech-trends Autonome AI, robots op de werkplek, 6G: van welke technologieën kun je de komende jaren verwachten dat ze mainstream worden? En in welke...
21 x gelezen
Infographic: Gartners Hype Cycle
Infographic: Gartners Hype Cycle Generatieve AI is over zijn piek heen nu veel meer wordt ingezoomd op rendement. Dat blijkt uit de roemruchte Hype Cycle van Gartner, de analyse van technologische trends, hoewel dat ook...
32 x gelezen