De meerderheid (82%) van de B2B-marketingleiders in Nederland is het erover eens dat het vertrouwen in creativiteit in het B2B-landschap toeneemt. Dat stelt LinkedIn na onderzoek onder Nederlandse senior marketing managers en CMO’s.
Marketeers erkennen dat creativiteit essentieel is voor het bouwen aan een merk op de lange termijn en dat het helpt om top of mind te blijven bij de doelgroep (26%). 94% van de respondenten erkent dat het bouwen van een merk net zo belangrijk is om omzetgroei op de lange termijn te stimuleren in B2B als in consumentenmarketing.
Bijna twee derde (64%) van de B2B-marketeers is het ermee eens dat B2B-aankoopbeslissingen net zo emotioneel gedreven zijn als B2C-aankoopbeslissingen. Zo’n twee vijfde (42%) maakt dan ook steeds meer gebruik van storytelling, emotie en humor om hun creatieve campagnes te helpen beklijven. De meerderheid (80%) zegt dat de B2B-sector in staat is om creatieve campagnes te produceren die kunnen concurreren met die van consumentenmerken.