Content is king, maar context is God!
Third-party cookies hebben hun langste tijd gehad. Google stopt met het aanbieden in 2023 en volgt daarmee browsers als Microsoft Edge, Safari en Firefox, die al eerder maatregelen namen. Met het verdwijnen van third-party cookies als vorm van standard identifier wordt het voor veel adverteerders een stuk moeilijker om (makkelijk) gericht online te adverteren en daarmee nieuw bereik te creëren.
Maar er zijn ook kansen: als merken op zoek moeten naar alternatieven om data te verkrijgen, zal de creativiteit – en daarmee het belang van goede content – alleen maar toenemen. Marketeers beseffen ook dat er werk aan de winkel is: ze zijn lui geworden doordat ze te lang aan het third-party data-infuus hebben gehangen.
Contextual targeting kent een comeback. Uitgevers zetten in op targeting-mogelijkheden op basis van context en semantiek – en dus niet op basis van gebruikersdata. En context is belangrijker dan ooit, zeker nu de customer journey niet meer zo goed in kaart te brengen is vanwege het wegvallen van third-party cookies.
Zijn content, context en contact te verenigen tot een sterkere propositie dan een door data gestuurde customer journey? Een CMO antwoordt: ‘Ja, eens. Je moet context bieden. Je kunt alles wel laten zien, maar je kiest beter voor het snelste, goedkoopste en duurzaamste aanbod. Want voor je het weet, heb je vijftien categorieën.
Lees dit artikel verder op: Content is king, maar context is God! | Marketingfacts