Pharmamarketeer

Friends of Search ‘21: De belangrijkste SEA-trends en inzichten

Friends of Search ‘21: De belangrijkste SEA-trends en inzichten

The latest innovations in Keywords

Al in september dit jaar had Google een update doorgevoerd dat brede zoekwoorden nu relevanter zijn dan ooit tevoren. Samen met Bardon Ervin, Productmanager bij Google, namen we een kijkje in de keuken over alles wat met Keyword targeting te maken heeft en dan voornamelijk de brede zoekwoorden in combinatie met smart bidding en de Hagakure methode. Brandon Ervin legde uit hoe je het beste brede zoekwoorden kunt inzetten. Hiervoor gaf hij een aantal tips die gelijk toepasbaar waren binnen het Google Ads account:

  1. Gebruik brede zoekwoorden in combinatie met smart bidding. Door machine learning kan Google de beste match maken met het gewenste publiek.
  2. Brede zoekwoorden krijgen een voorkeur t.o.v. de andere zoekwoordtypen.
  3. De Hagakure methode: velen hebben de methode wel eens voorbij zien komen of hebben er al ervaring mee, maar de voordelen hiervan werd nadrukkelijk benoemd. Doordat Google steeds meer de focus wil leggen op het automatiseren en machine learning, is het de ideale structuur voor een campagne met brede zoekwoorden. 

Lees dit artikel verder: Friends of Search ‘21: De belangrijkste SEA-trends en inzichten | Marketingfacts

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)