Pharmamarketeer

Nationale Marketing Benchmark: strakke regie op marketingcommunicatie versterkt groei

Nationale Marketing Benchmark: strakke regie op marketingcommunicatie versterkt groei

Bedrijven die groeien, stemmen hun owned, shared, earned en paid marketingcommunicatie beter af en ontwikkelen meer betaalde campagnetypen. Ook zetten winnaars met hun campagnes meer in op de lange termijn.

Dat blijkt uit de Nationale Marketing Benchmark. Dalers richten zich meer op de korte termijn, ontwikkelen minder betaalde campagnetypen en hebben de regie op marketingcommunicatie minder goed geregeld.

Bij de bedrijven die de afgelopen twee jaar zijn gegroeid is de regie op owned, shared, earned en paid marketingcommunicatie opvallend veel beter geregeld dan bij bedrijven die een daling doormaakten. Bij de winnaars geeft 60% aan een goede afstemming tussen de diverse communicatievormen te realiseren. Bij de dalers is dit maar 22%. Borsboom: ‘Het gaat hier om regie op communicatie via alle kanalen die bedrijven inzetten.

Lees dit artikel verder op: Nationale Marketing Benchmark: strakke regie op marketingcommunicatie versterkt groei | MarketingTribune B2B

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)