Pharmamarketeer

Is structural design een te grote uitdaging voor de marketeer?

Is structural design een te grote uitdaging voor de marketeer?

Wat doet de 3D-verpakking eigenlijk voor je merk? MarketingTribune vroeg het aan Helmich van Herpt van Snow Donuts, Frank Nas van Design Bridge, Tessa Oudijn van Brum Design en Jeroen Verbrugge van Flex/design.

Steeds meer merken lijken voor een generieke verpakkingsvorm te kiezen. Neem maar eens een kijkje in het zuivelschap. Vervolgens werken designers zich het snot voor de ogen om het merk toch onderscheidend te maken. Welk merk heeft nog een authentieke verpakkingsvorm, die meteen gelinkt wordt aan het merk, zoals het iconische Coca-Cola-flesje? En wat doet de 3D-verpakking eigenlijk voor je merk? Wordt de vorm en tactiliteit van de verpakking misschien teveel onderschat en steeds minder ingezet om te differentiëren?

Lees dit artikel met de uitkosten hiervan op: rondvraag Is structural design een te grote uitdaging voor de marketeer | MarketingTribune Design

Medhc-fases-banner
Advertentie(s)