Pharmamarketeer
vijf best gelezen artikelen

Vijf best gelezen artikelen op Pharmamarketeer in 2019

2019, het jaar van het “varken” volgens de Chinese astrologie, is een jaar waarin vele ontwikkelingen hebben plaatsgevonden. Zo ook in de farmawereld op het gebied van marketing, onderzoek en technologie. Daarom hebben wij namens Pharmamarkeer voor u een overzicht gemaakt van de vijf best gelezen artikelen op Pharmamarketeer in 2019. 

1. Hoe introduceer je een contentkalender in je organisatie[Q&A]

Met veel mensen tegelijkertijd aan je content(strategie) werken, dat kan onoverzichtelijk worden. Hoe introduceer je een contentkalender? En hoe krijg je je collega’s zo ver dat ze ermee gaan werken? In deze maandelijkse vragenrubriek geeft contentstrateeg John Verhoeven antwoorden op brandende vragen.


2. Groen licht voor vier nieuwe middelen

De humane geneesmiddelencommissie van het Europees Geneesmiddel Agentschap (EMA), de CHMP, heeft toestemming verleend voor Europese handelsvergunningen van vier nieuwe geneesmiddelen.


3. AstraZeneca presents results from positive phase III TULIP 2 trial for anifrolumab to treat SLE at ACR meeting

AstraZeneca presents detailed results from the positive phase III TULIP 2 trial for anifrolumab, a potential new medicine for the treatment of moderate to severe systemic lupus erythematosus (SLE), which demonstrated superiority across multiple efficacy endpoints versus placebo, with both arms receiving standard of care.


4. Novartis acquires The Medicines Company in a deal worth $9.7 billion

Novartis agreed a $9.7 billion deal to acquire the US-based The Medicines Company, it announced Sunday. The transaction was unanimously approved by the boards of both companies and Novartis will pay $85 per share.


5. Vier belangrijke b2b marketingtrends voor 2020

Als marketeer weet je dat er verschillen in B2B- en B2C-marketing bestaan. In B2B gaat het om de kwaliteit en minder om de kwantiteit. Dat leidt tot minder spannende aantallen in websitebezoekers, verzonden e-mails en minder data voor conversieoptimalisatie. […]


Medhc-fases-banner
Advertentie(s)