Veel bedrijven worstelen met het opzetten van de ideale (online) marketing mix. Er zijn ook steeds meer marketingkanalen met elk weer unieke eigenschappen. Van bedrijven krijg ik dan ook vaak de vraag, waar en hoe moet ik beginnen? Bepalende factoren voor de marketingstrategie zijn budget, tijd, capaciteit en product of dienst. Maar ook zeker zijn doorlooptijd, doelgroep, padlengte, demografie, doelen en meer bepalend voor de optimale strategie. Door deze overdaad aan variaties is het ook logisch dat veel bedrijven niet weten waar te beginnen. Daarom is het 4F Strategie Marketing Model ontwikkeld. Het geeft een overzicht van welke kanalen geschikt zijn in de verschillende fasen van de klantreis.
Ook interessant voor je
Maak je blogstrategie toekomstbestendig: 3 trends om op in te spelen
Maak je blogstrategie toekomstbestendig: 3 trends om op in te spelen Heeft je website een blog- of een nieuwssectie? Dan heb je waarschijnlijk een aantal vaste gewoontes om die sectie te vullen met waardevolle content...
4 x gelezen
Social Media Marketing voorbij het Algoritme
Social Media Marketing voorbij het Algoritme De verleiding om virale hits op sociale media na te jagen is groot. Het idee dat één post miljoenen views kan opleveren en je merk in één klap naar de top brengt, klinkt...
2 x gelezen
Helft marketingleiders overdonderd door AI-mogelijkheden
Helft marketingleiders overdonderd door AI-mogelijkheden Marketingleiders willen meer gebruikmaken van AI, maar weten nog niet altijd hoe. Kunstmatige intelligentie (AI) biedt veel mogelijkheden, en het worden er steeds...
2 x gelezen